Tuesday, September 29, 2009

TC

Tom Constanten

September 8, 2009


Marinship Park
Sausalito, California

Sausalito Art Festival
Tom Constanten 9/8/09 Sausalito Art Festival

Mountains of the Moon
Amazing Grace/House of the Rising Sun/Auld Lang Syne
Werewolves of London/All Along the Watchtower
Garden Party
Dark Star
Wreck of the Edmund Fitzgerald


Prepare yourself, this is a massive download -- a whole whopping 43MB! Well, maybe not that massive. Nope, it's not a mammoth set of music but I thought I'd give it a listen.

Nothing here is a wow moment by any means. Unfortunately, it's quite noticeable that Tom's bit of one-sided banter is obviously stuff he's said dozens of times before. Werewolves-Watchtower is a curiosity as he plays one while singing the other. Garden Party is kinda boring but kinda neat as Tom references "China-Rider," the Dead and Bob Dylan and he includes a few bits of lyrics from Desolation Row and White Rabbit. I guess Dark Star is the "highlight" -- all less than two instrumental minutes of it.

FYI -- Tom Constanten is at the Live Music Archive... but it doesn't seem like anyone's in any rush to get his music posted there as there's a whole 4 shows from the past 25 years including... one from a Best Western Inn lounge.


Download The Show Here

(320 kbps)

Tom Constanten - 9/8/09 Sausalito

Source & Lineage:
Sound Professionals Mic, Edirol R-09 (24bit 48khz), cool edit pro 2
(amplification, downsampling, and tracking), DBPowerAmp (wav to flac)
by mrbenson, aka, E.J. Green


free mp3 download with setlist 9-8-09 a.k.a. 09-08-09 a.k.a. 9/8/09 a.k.a. 09/08/09 a.k.a. 09-09-08
Sausalito Art Festival

Friday, September 25, 2009

PSA

hops

Great line from a Doors song goes "Woke up this morning anfd I got myself a beer." 6:08 a.m. and no, I haven't woken up but I'm surely polishing off this second 6-pack. Not good. I'm noyt a drunk, I swear. No, really, well,maybe I have a propensity to be one... but I don't want to be one.... ya know, it just happens, tis called SELF MEDICATION, I believe. Sure, I coulda just taken some sleeping pills and knocked myself out but ........ but qwhat? Why did i choose this path rather than sound sleep? LOUD PEARL JAM TEN blaring in my ears, maybe some Temple of the Dog next should I be able to stay awake for a couple more beers and then sleep. Why alcohol? Why not the sleeping pills to knock me out for 8 hours? I don't know. Crappy mood -- why sleep? Why not just stay awake and dwell on the hurt while maybe digging some gfreat music? before this was Nine Inch Nails and their debut from 1989: Pretty Hate Machine. GREAT f'in' album!! Another one now. But along with the great music comes Deep Thoughts and not of the Jack Handy kind that make you laugh, no, none of those, just Deep Thoughts and misspellings that make me wonder do I want to correct them or not? MNaybe. Not that time. Don't care. Just -- drink.

Drinka nd turn up the tunes. Jeremy spoke in class today. Lemon yellow sun -- wow, this a downer of a song... but it's soooooooo good!

Grateful Dead? Yeah, I hoid of 'em. Maybe soon. Seemed a harmless little fuck. Nashed his teeth and bit the recess ladies breast. Yada yada yada, Eddie Vedder.

Rambling........

Life sure is messed up, ain't it? What the hell are ya to do? Die? Sure. Maybe. Or try to see a better tomorrow....... HAAAA! Better next week or better next month but better in the next 24 hours is a tough demand to meet.

Rambling....... my ears are not going to make it to Age 70 assuming I live another week or two. LOUD PEARL JAM! (Is there any other way to play PJ?!?!)

What's most screwed up, and this won't apply to non-Christians, is I kjnow this ain't what God wants for me......... yet alcohol just seems so logical...... even though a lot of it gives me a headache. I'm not even sure what's it's doing for me. Anything psoitive? Nope. That's fior dang sure. Just making me think more.... maybe.... I dunno, probably considering without it I'd be crashed out asleep and not thinking a damn thing.

Onc.e....... don't know the lyrics so no sing along. Once, upon a time, i could control myself.

Wow, i could easily be an alcohlic. this is not good. did i mention that ? is any Pearl jam album after this worth it? really? Maybe a little but not as much as Ten. no way.

once, upon a time, i could love myself. once, upon a time, i could love you.

i still can. i still do.

anyway........... even flow -- my own mix of the album so it's next and now and yeah i
i've got two beers to go and i think i see the sun beginning to shine, well, not really shine but show some light outside.

no more. typing that is. Maybe i'll rip that second Furthur show and post it today. Or that dang Oxford Plains show that I've already written a review for.... but I wanna listen to it again -- SO GOOD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alright well no commas needed anymore as I've finished this beer and whoa i need to correct my spelling here like every 5 seconfds or else i'mgonna loook like i can't type and usually i take pride in making suire i can spell everuthhing corectly but right now i ust don't care.

Hmm.... maybe some Living Colour next? 9/11/09 from Teaneck, New Jersey at a jopint called Mexicalu Blyues, yeah, like the GD song if it wasn't mispelled by me. Anyway......

done.

Sunday, September 20, 2009

Furthur into '09 we go

I wish everyday I could be inspired to put up posts like the one below... but the excitement for this life just ain't all there. Okay, it's not really there at all and I kinda wish it could all be so simply over. Ya know? Crap, this sucks 'cause it's not the right way to feel, it's not how I am. I wanna live damnit, I wanna rejoice and really happily f'ing live!!

But life ain't quite that way nowadays. So in order to keep doing this (posting of shows thing) I need to find some Inspiration... somehow, from something, and be Moved Brightly to put up some music here. Unfortunately, while I love the Grateful Dead and almost anything at all within the family, it's not been doin' it for me. I hate to say that. But it is what it is.

Seems I was Inspired, though: the new Phil & Bob band really snuck up on me and when I realized on Friday that the first show was just hours away, I was Inspired to get that first of the three shows. I truly wish my Inspiration was Inspired by something other than music... by something real and tangible... not that music isn't real and tangible but... but anyway, music is what Inspired me so I'm gonna run with it... if I don't then I'll never get anything posted here.

So onward we go, Dead soldiers, furthur with another day and furthur with more music. I hope to get back to the Good Old Grateful Dead soon... hope to.... but for now what we've got is:

Furthur.  Conspicuously absent: Robert Hunter though some of his songs were played as well as some from John Barlow.  Also absent: Jerry Garcia, Keith Godchaux, Donna Godchaux, Ron Pigpen McKernan, Brent Mydland, Tom Constanten, Bruce Hornsby, Bill Kreutzmann, Mickey Hart, Vince Welnick.


Furthur

Friday,
September 18, 2009


Fox Theater
Oakland, California


Phil Lesh Bob Weir
Jeff Chimenti - keys Jay Lane - drums
Joe Russo - drums
John Kadlecik - lead guitar


1st Set: Jam The Other One The Wheel,
Jack Straw
The Music Never Stopped Bird Song
Born-Cross Eyed
Let It Grow

Set 2: Lost Sailor Saint of Circumstance, Althea,
Scarlet Begonias Fire On The Mountain,
St. Stephen The Eleven Foxy Lady Jam
Terrapin Station Not Fade Away

Encore: Touch Of Grey

WOW! If the thunder don't get ya then Phil's bass will! Over eight minutes of a light and mellow tuning jam sets the tone for what might be a quiet and mellow night? HAA!! Sometimes Other One can be so smoothly slid into, a gorgeous transition from a jam right into the song, so seamless that you might hardly even notice until you recognize some proper TOO notes that are so familiar to us. But sometimes.......... yeah, baby..... you get PHIL!! Whew, here.... well, just listen and dig it for yourself! Man, he is FIRED UP and ready to go. The mellow tone does continue for another 5½ minutes before we get some severe electricity to send the song in a very frenetic Never Never Land. Is it Cowboy Neal at the wheel? Cowboy Bob? Cowboy Jerry??? Some combination of all of the above, I suspect. Holy Goof, nice stuff for the first 23 minutes so far. But hold the reigns there for a second, Santa -- Other One to open the show?! Hmm. Worked for me!

The band cruises in a lower gear during Wheel and it has quite a warm feel to it, at least for me. Rather than wrapping it up so quickly like so many Grateful Dead performances of the song, they work on a nice little extended jam at the end. Eventually the count-off for a new song stirs excitement and we get... Jack Straw? Phil takes a couple verses here and the crowd appreciates it... but Jack Straw for me is the quintessential show opener. Ahh well, this ain't the Dead now, is it?

I noticed it in Other One and here again we're getting a severe dose of Garcia. Jerry? 'Zat you, Jer? It is him. Seriously. I've never heard Dark Star Orchestra but apparently they play spot-on perfect Grateful Dead shows. Not my thing and while Garcia's doppelgänger (of sorts) seems to work for some people, I'm up in the air about it. This ain't the (Grateful) Dead and Jerry's gone so I kinda wanna hear his lines played similarly but not exactly. Ya know what I'm sayin'? At one point in Jack Straw Kadlecik steps up to play a Jerry solo and the crowd is noticeably quite happy with it. Kadlecik is smokin' here... I mean, yeah... wow, he's pourin' out Garcia as this song really escalates to some kick ass heights! If you don't crank it up at around the 6 minute mark, you're nuts.

Music rambles on quite nicely but the crowd reaction hits a high for the intro to Bird Song. Lots of Garcia, I mean Kadlecik noodling here as the song meanders along. Another nice thing I'm noticing about the sound of the band is the difference two drummers makes. That has really stood out for me several times. Jay Lane can kick some butt and has for many years with Ratdog but the addition of drummer Joe Russo really adds a nice dimension to this... very Mickey & Billy-esque. Bird Song doesn't hit monumental heights of gorgeousness but tis sure purty. I love this song so much and there's just no one other than Bob that I'd want to hear it from... post-8/9/95 that is.

Wow, pretty wild to hear that left turn straight into the late 60's with the explosion of Born-Cross Eyed. For the first show for this band, they are nailing EVERY single note. Holy cow, and then the first notes of Let It Grow so beautifully ring out and I'm left dumbfounded and wondering about that combo... fuckin'-A, man, that's... interesting. And what a Let It Grow it is! Unfortunately Jeff Chimenti on keys is too low in the mix to hear very well on this Aud source because it sounds like he's got some nice chops in here. First time I've really heard him tonight so far. Once again, the whole band is COMPLETELY on the same page. Unbelievable. Is this better than '09 The Dead? That would be a tough call but it sure is close!

Sailor to open Set 2 had me sailing away, drifting and dreaming, lost in Jerry's beautiful guitar work. Whoops, did I say Jerry? Yup, here he is again. That must've looked strange on stage, some dude playing Jerry note-for-note... but it wasn't Jerry at all. What the hell? There are advantages to having this guy play -- he knows the music oh so very well. But again my personal dilemma shows itself -- do I want Jerry duplicated musically? No. But it's still nice as is Saint from start to finish.

Fake Jerry takes up vocal duties for Althea and... and..... I'm troubled. Where the hell is Bruce Hornsby?! That's all I've got to say... oh wait, they turned Chimenti's piano on. His playing seemed next to non-existent in the first set but here he's got a nice solo that's standing out nicely. Fake Jerry sounds kinda like a younger Jerry and kinda like Hornsby but where the hell is Bruce? Now that's all I've got to say.

Uh oh, more Fake Jerry singing Scarlet. It's nicely rockin', though. Bobby's back-up vocals let you remember he's on stage, too, and this isn't just some cover band... oooo, but it is, isn't it? Ha, to some people, sure but, ya know, I'm not gonna get into that argument here. Just wanna dig the music for whatever it is. Too bad this isn't a soundboard 'cause I'd be diggin' this a whole lot more. Sounds like there's some sweet Phil dosage goin' on here but it's not the easiest to hear. Maybe, just maybe, he'll give us a Sbd or two as he's done quite frequently with Phil & Friends. Who knows. Would be nice to actually hear Phil's individual notes and what Bob's doing on rhythm. With an average or even nicer Aud source, such as this one, that great playing half gets lost in the overall sound. Ah well. Still good listening as Scarlet makes the billionth transition (give or take a few hundred) into Fire. Bob must be takin' the rest of the night off from lead vocals 'cause there's more of John Kadlecik here. I'm lovin' Phil's bass as the oh so familiar notes are just so wonderful to hear. Same is true for Bob's rhythm guitar. And Chimenti is spot on playing Brent's Hammond B-3. Sweet. They really begin to smoke this! Wow! (I wish I had the SBD!)

St. Stephen is a musical masterpiece to a small degree. This guy Kadlecik is a freakin' Jerry jenius. Is it Furthur or is it Grateful Dead? As they roll into The Eleven, Lesh is on a roll, as well. He's non-stop and at times playin' so HUGE notes but because it's an AUD, you've gotta pay close attention. A soundboard would be soooooo sweet here but just close your dang eyes and enjoy it for what it is!

Bob's back on vocals for The Eleven and while I got used to hearing Kadlecik on vocals, Weir is definitely a relief from that. Mmm, nice to hear the Foxy Lady Jam in there. They did this on The Dead's Spring Tour... I wonder if that's been a Ratdog thing or just something they wanted to carry over despite it not being Warren Haynes on lead guitar this time. Very cool to hear and from what I read, this show marked an anniversary of James Marshall Hendrix's passing... I wonder if they even realized that? Maybe and that's why it was included. Whichever way, while it's not a long jam, it's inclusion is pretty cool.

Terrapin vocally disappoints me as again I'd rather hear Bob on lead vocals but musically it shines at times but struggles to be cohesive at others... but when it's spotty it finds its way back to perfection. Bob actually takes the last verse and coincidentally that's when Phil's playing really gets kicked up a notch. Mmm, a nice ending that's pure gold. Thanks, Bob!

To close the set is a good old fashioned smokin' NFA. It's so nice to hear one that's not a 5 minute Good Night, Folks. This has some room for everyone to play and rock and have fun. The Grateful Dead could surely rock an NFA to close the second set but this is much better than a quickie good night version. They leave the crowd to carry on a good old fashioned "Know our love will not fade away" clap and chant. That, coupled with the Touch Of Grey encore, is such a fitting end to this show. Here's Bob & Phil in September of 2009, not fading away and still getting by. Hell yeah!

ARCHIVE HEADPHONESFurthur 9/18/09 @ the Internet Archive:
as of 9/19/09, it's not there.
ARCHIVE HEADPHONES
TINY STEAL YOUR FACE download it here TINY STEAL YOUR FACE

Audio Quality:
Lineage: (quite possibly) Neumann skm 140s->
Sound Devices 722-> Resample-1.8+(24/192->16/44.1khz);
minor glitch fixes w/ cooledit.



9/18/09 - Part 1Part 2 - 9/18/09

Fox Theater - 9/18/09 - Part Three
9-18-09 a.k.a. 09-18-09 a.k.a. 9/18/09 a.k.a. 09/18/09 a.k.a. 09-09-18 mp3 download 320 kbp

suhhhh-weet!

FURTHUR
Fri. Sept. 18, 2009
Fox Theater, Oakland, CA

Monday, September 14, 2009

Pedro!!!

Pedro Martinez of the Phillies totally outduels the Mets As a New York Mets fan, I was conflicted beyond belief last night. Even when sucking monkey butt, to cheer against the Mets would be a sin punishable by being forced to swim in the East River, I think. Last night not only did I cheer against the Mets, I cheered for the Philadelphia Phillies. Mets fans are supposed to HATE the Phillies. I do hate them... generally... except when Pedro Martinez is pitching. And last night against the Mets he pitched a doozy! (Hmm, I don't think I've ever typed that word before. Cool.)

ANYWAY... at this point in September, just three weeks before the end of the season, it's a game that should have had importance or ideally no importance as hopefully the Mets would have been so far ahead in the division by now that they'd have 1st Place locked up. Not quite in '09... again. So an unimportant game it was, for the most part, but as a Mets fan not living in the NY-NJ area, I've got to watch when they're on national TV.

Dilemma, though, as my favorite football team -- Da Bearz -- was also on. Season opener and not only were they on
Sunday Night Football, they were playin' the Packers. No Favre for the Pack anymore but still an important game. Too bad there was barely any offense and the game sucked. No worries 'cause Da Bearz'll get 'em at Soldier Field later in da season. And if they had Ditka, the score, easily, would be like 190 to negative 10.

Anyway... after baseball I got to see the end of that disappointment but for awhile there it was all Pedro dominating the Mets. He kicked the Mets' collective asses and how sweet it was -- seven strong innings, 6 strike outs, 0 runs. He was in command. That's pitchin', man! No one expected him to come out to pitch the 8th, especially after going beyond 100 pitches for his second outing in a row. Looked like he put in a great 7 and that was that. But since the Phils' bullpen can't be trusted with less than a ten run lead, they went with Pedro for another 3 outs. First batter for the Mets: hero David Wright. When he struck out, holy moly, that was the moment when I cheered the loudest. And that was the moment I realized what a traitor-for-a-night I was. Uhhhh... I hate the Phillies, remember?! Yes, I knew that. Total conflict of interest and it'll never happen again.

But when ya love baseball, last night was a dandy!

Saturday, September 12, 2009

#2 now #1, #23 always #1

Way to go Derek Jeter, passing Lou Gehrig for most hits by a NY Yankee. As a diehard NY Mets fan, I'm not supposed to cheer for anything Yankees... but it's Jeter, man, come on! Way to go #2!

And as a former diehard Chicago Bulls fan -- what a great speech by MJ on his induction into the Basketball Hall of Fame. Michael Jordan #23 also #1. (Lebron who?)

And right on Jim Wilson!!!! Good stuff, man!!

And like the Grateful Dead who carried on despite some serious problems with Jerry, Inspiration Move Me Brightly shall carry on.

The other day -- maybe about a week ago (sheesh, I have no freakin' idea where the days go!) -- I listened to some SICK tunes from Summer '88, from Maine. I listened to the Matrix mix of a show that had two or three songs in particular just abo-freakin'-lutely blow me away. If you know this show and have the SBD, you simply MUST download the Matrix and give it a whirl 'cause it's sweet!

So hang in there, yo. That's what I'm doin'. We're not done here. Plenty of music still to get to.

Ciao.

one says one number and the other another
but they were set at the same time. Hmmm...

 
Calvin and Hobbes in the snow -- animated